dilluns, 11 d’abril del 2016

La gran cursa de les paraules compostes.

Activitat: La gran cursa de les paraules compostes.
Àrea: Llengua Catalana

Destinat: Alumnes de 3r.

Observació a tenir en compte:
L’activitat està pensada per dur-la a terme en el moment que es treballin les paraules compostes.
Les caselles de la pista, s’han de pintar cada una d’un color diferent (sis colors diferents com les cares dels daus) coincidint amb les cares dels daus.

L’activitat consta:
1)Una pista de joc per cada grup de cinc alumnes.
2)Full consulta paraules compostes.
3)Un dau de colors per grup.
4)Una fitxa per alumne.
5)Full de treball per anotar les paraules compostes.

Normes:
-Guanya qui arribi a la meta.
-Els companys han d’ajudar a buscar la paraula composta per tal de fer el joc més ràpid i aprendre entre tots.

Disposició del joc:
-Els alumnes situen la seva fitxa a la casella de sortida.
-El circuit està dividit per columnes. Cal saber que les fitxes només poden anar endavant i endarrere, mai es poden moure amunt i avall a la mateixa columna. 

Anem a jugar:
-El primer jugador per tal de començar, ha de tirar el dau. Una vegada es veu el color que ha sortit, l'alumne en qüestió, ha de mirar si aquest color del dau, es troba a la següent columna de paraules. En cas de que no hi sigui canvia el torn.

-Si es dóna el cas que un jugador al tirar el dau coincideix amb el color d’una paraula que ve a la columna següent, aquest, podrà avançar.
-Exemple inici joc:
-Treu un groc i veu que la paraula “Lleva-“ està pintada en groc. Aquest jugador mou fitxa a “Lleva-“ 
-Una vegada el jugador ha avançat, amb l’ajuda dels companys, ha de buscar amb quin altre mot pot formar una paraula composta.
            Exemple inici joc:
-Sis columnes més endavant apareix l’altra part de la paraula composta “-taps”. En aquest cas avançarà la fitxa.
-Hi ha casos com en el exemple “Trenca-“ (quarta columna) a on el jugador ha de fer marxa endarrere.
-Guanya qui aconsegueixi treure a la última casella el color de la “META”









Experiència viscuda:

-És possible que quan busquin una paraula que formi la paraula composta, els alumnes hi vegin dues solucions (una que es troba més a prop de la meta i una altra més lluny). En aquest cas, l'alumne que es trobi en aquesta situació, mourà la fitxa a la primera casella que hagin vist que compon la paraula composta.
-És un joc molt engrescador pels nens.

                                       

                                  Alumnes de 3r jugant.



4 comentaris: